divendres, 16 d’abril del 2010

"NO PRETENC SER POETA"...



(més si clikeu damunt es llibre i aquí)

"Aquest llibre de poemes no és un poemari usual: és, només una provatura. Lluny de mi la funesta mania de voler ficar el nas en el cercles exquisits dels poetes! [...] M'he decantat, per fer poemes narratius. Un cop havent començat, ja no podia deixar-ho. He tastat, doncs, l'ambrosia del quefer poètic, i espero que tots els poetes que ho llegeixin em donin l'absolució [...] No pretenc, doncs, ser poeta. Tot i que, si bé ho mires, ¿quina diferència hi ha entre prosa i poesia?
(Fragment des Proemi pàg. 7)

UN TROS D'ESPELMA

A la lleixa, on deso els llibres,
tinc el platet que em regalares
en una fira de pim-pam-pum.
A sobre, hi he posat un tros
d'espelma que vaig comprar
al súper d'aquí a la vora.
De vegades, quan paro taula,
miro el platet i el poso davant del got.
Encenc l'espelma i dino mirant
les giragonses de la flameta
domesticada. Quan aixó passa,
la sopa té més substància
i el pollastre sembla una menja
sofisticada, de restaurant.

Si no tens res, si no t'estimen,
si estàs ben sol, l'escalforeta
de ser feliç, és ben barata
i està a l'abast.


http://imag.lecturalia.com/img/autor/isabel-clara-simo-7241.jpg

Isabel-Clara Simó