divendres, 26 de febrer del 2010

"VAIG NÉIXER UN 17 DE JUNY..."


http://www.editorialempuries.cat/docroot/grup62/includes/llibres/fitxers/11664/lesdesventuresdunllibrevagabund350.jpg
(més si clikeu damunt es llibre)

"Durant molt de temps no vaig veure la llum. Un cop sortit d'impremta, el temps d'assecar-me, em vaig trobar en una caixa en companyia de quaranta-nou clons. Nit i silenci. L'editor m'havia fet imprimir el juny, tot i que no volia que sortís a llibreria fins al setembre [...] I jo m'estaré tres mesos en aquest hangar sobreescalfat, amb una calor, si fem cas de les prediccions, que va per llarg. Deu fer ben bé 50 ºC sota les planxes, i dins el meu embolcall de plàstic termoretràctilat, vorejo els setanta [...] Si alguna cosa em sap greu és que, en el moment que vegi el dia, si mai l'arribo a veure, ja no faré cap olor. A alguns lectors els agrada l'olor del llibre sortit de màquines [...] Un llibre només fa olor quan és molt jove o quan ja ha envellit." (pàg. 14-15)

http://lucarnedesecrivains.free.fr/Paul%20Desalmand.JPG