divendres, 18 de febrer del 2011

PASTAR LA VIDA...


(més si clikeu damunt es llibre i aquí)


HISTÒRIA D'UNA FLOR

"Pels volts del començament dels anys setanta, quan jo encara no passava de ser un escriptor novell, un editor de Lisboa va tenir la idea insòlita de demanar-me que escrivís un conte infantil. Jo no estava gens segur de complir dignament l'encàrrec, per això, a més de la història d'una flor que estava a punt de morir per falta d'una gota d'aigua, em vaig anar curant en salud fent que el narrador es disculpés pel fet de no saber explicar històries per a nens petits, als quals, d'altra banda, diplomàticament, invitava a reescriure, amb les seves pròpies paraules, la història que jo els explicava. El fill petit d'una amiga meva, a qui vaig tenir la cara dura de regalar-li el llibre, va confirmar sense pietat la meva sospita: "Realment", va dir a la mare, "no sap escriure històries per a nens". Vaig aguantar el cop i vaig intentar no pensar més en aquella fustrada temptativa d'arribar a reunir-me algún dia amb els germans Grimm al paradís dels contes infantils. Va passar el temps, vaig escriure altres llibres que van tenir més bona sort, fins que un bon dia vaig rebre una trucada telefònica del meu editor per dir-me que estava pensant en la possibilitat de reeditar el meu conte per a nens [...] Va ser així que va néixer la segona vida de La flor més gran del món [...] Al final el fill de la meva amiga no tenia raó, el conte d'una senzillesa diàfana, havia trobat els seus lectors. Però les coses no van quedar així. Fa uns quants anys, em van venir a veure amb la idea de fer de
La flor una animació amb plastilina [...] El projecte em va semblar interessant, els vaig donar l'autorització que em demanaven i, passat el temps necesari, no cal dir que després de molts sacrificis i moltes dificultats, la pel·lícula es va estrenar" (fragment p. 78-79)